úterý 3. března 2009

Microsoft testuje nové vyhledávání

TimesOnline informuje v dnešní zprávě, že Microsoft nasadí koncem týdne k internímu testování novou vyhledávací technologii.

Projekt má pracovní název Kumo (japonský výraz pro mrak nebo pavouk). Jde o logický krok vzhledem k neúspěchu při vyjednávání akvizice Yahoo a faktu, že Microsoftu náleží podíl 8,5 % na US trhu (Google 63 %, Yahoo 21%).

Co o Kumo víme? Moc ne.

Jak můžete vidět na obrázku, Kumo přichází s úplně odlišným frontendem než má Powerset, akvizice Microsoftu z 1.7.2008.

Kumo nahradí Live.com.

Výsledky hledání názvu hudebního umělce jsou na obrázku rozděleny do několika kategorií - weby, texty skladeb, hudba, biografie.

Postranní panel umožňuje zobrazit pouze určitou kategorii, ukazuje příbuzná hledání a vaší historii.

Kumo by měl podle spekulací na twitteru zítra představit Steve Ballmer v rámci MVP summitu.

Enterprise search
Microsoft se také pouští do oblasti enterprise search, což si může dovolit díky rok staré akvizici FAST Enterprise Search Platform.

SaaS
A poslední novinka, od dubna se rozjede poskytování webových aplikací tvořících balík BPOS (Business Productivity Online Suite), prozatím jen pro firemní oblast. Integruje řešení Exchange Online, SharePoint Online, Office Live Meeting a Office Communications Online.

Žádné komentáře:

Okomentovat