Dell se teď snaží v segmentu notebooků zaměřit na kvalitní zpracování designu, což byla vždycky jeho slabší vlastnost, patrně důsledek orientace na firmy.
Uvedení modelu Adamo znamená jediné. Segment ve kterém se Apple pohybuje je asi pro Dell zajímavý. Stojí to za to, abyste udělali extra tenký laptop pro náročné uživatele, kteří chtějí mít "vkus" a nebojí se za to náležitě zaplatit.
Konfigurace s 2GB RAM a procesorem Intel Core 2 Duo 1.2Ghz stojí 2000 dolarů.
Varianta s 4GB RAM a frekvencí CPU 1.4GHz stojí 2 700 dolarů.
Model je přirovnáván stylem, parametry i cenou k Macbooku Air. Nabízí se tedy otázka, proč se Dell rozhodl uvést takto cílený produkt.
Recese.... co jiného? Předpokládá se, že bude stagnovat prodej PC. IT oddělení firem šetří náklady. Žádné dobré zprávy pro Dell... Na druhé straně tu máme trend rychlého rozvoje mobilních technologií a fenomén prodejnosti "netbooků" (resp. levných laptopů určených zejména pro práci s internetem). Ani jedno není byznys Dellu a je celkem pozdě vstupovat do rozjetého vlaku (teď nepočítám úspěšně zprocesovanou akvizici).
Dell hledá další cesty k zisku. Zkouší to však hrou na věrnost zákazníků k produktu, zkouší to tak, že vytvoří drahý módní doplněk. Když se podíváte na takovou marketingovou strategii, měli byste taky dojít k závěru, že může spíš uškodit. Je totiž příliš pozdě na to, začít se chovat jako Apple.
To kde má Dell svoje místo jsou firmy. Dell by tedy měl orientovat investice na datová centra, virtualizaci a cloud computing. To jsou způsoby jak oslovit firemní klienty i v době recese.
středa 18. března 2009
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat