neděle 15. února 2009

Personalizace jako skutečnost, ne pojem

Personalizace. To je takový typický marketingový pojem, kterým se nejen na Lupě kdekdo ohání, když hovoří o webu, službě, toolu etc.

Jde o víc než pojem, je to skutečnost. My chceme určovat, co budeme číst, na co se dívat, co poslouchat.

To je jasná výhoda internetu jako média. TV, rádio nebo tisk na něco podobného nemůže ani omylem reagovat.

Spousta zástupců tradičních médií si zatím neuvědomila ani to, že pokud nebudou poskytovat co nejaktuálnější (a možná i co nejvíc regionálně zaměřený) obsah, neodvrátí trend klesajících čísel.


A co já v tom všem? Dávám si další kafe a v pohodlí domova projíždím feedy z různých zdrojů které mě zajímají a odebírám je přes gReader.

Poslouchám přitom last.fm stream radio, které hraje pouze hudbu s tagem, co jsem si zvolil z široké nabidky (přehrání vyžaduje log). Tak na 70 - 80% jsem s výběrem spokojený, ostatně ten tag podle statistiky vytvořilo přes 20 000 uživatelů.

Na twitter síti nebo facebooku se občas objeví nějaký zajímavý link, fotka, video, diskuse, etc.., tak se o tom chvíli bavíme.

K hledání asi začnu používat sémantický tool evri, protože jeho možnosti mi v porovnání s fultextem (google vzor) vyráží dech, zkuste vyhledat barack obama, zejmena věnujte pozornost connections a trends.

A když se chcu dívat na seriály nebo filmy, chvíli zápasím s googlem a většinou něco dostatečného objevím...


Prostě, televize za pár let jedině s internetem. Nebo ne?

2 komentáře:

  1. cha, a kolik za ten clanek dostanes? :) nebo to je neco vic nez jen reklama na nejviditelnejsi internetove produkty?

    OdpovědětVymazat
  2. jak jsem rekl v uvodu, tenhle pojem je takovej lehce vyhonenej, jako web2.0 a spousta dalsich... takze je dobry demonstrovat fakticky vyuziti, ktere to slovo cloveku-ctenari vysvetli :-)

    OdpovědětVymazat