sobota 4. října 2008

Principy síťového efektu v praxi, aneb záhadný experiment na facebook.com

Máte účet na facebook.com? Už se k vám dostala pozvánka do diskusní skupiny s názvem „The Snowball Effect - Official Experiment“? Nejdříve mě napadlo, že se někdo snaží nahrabat kontakty za účelem následného šíření reklam a maskuje to experimentem s čísly. Tuto domněnku jsem nezavrhl a přesto se do skupiny přihlásil.

Shane Bennett, zakladatel skupiny, měl skvělý nápad. Důvod je prostý, tak jako ostatní, i já chci být součástí tohoto pokusu „dotknout se ‚všech‘ uživatelů. Podívejte se sami, jak rychle se tento mor šíří, je to úžasné!

Za 31 dní (k 1.8.2008) měla skupina 1 084 283 členů!

Představte si, že v podstatě na pár kliků rozešlete všem těmto uživatelům reklamní sdělení. Kolik by za to potenciální inzerent zaplatil v době kdy stále počítáme reklamu na zobrazení a necílíme (když opomenu kontextovou reklamu)?

V souladu s teorií síťového efektu, nepřichází v úvahu scénář budoucnosti, kdy se bude monetizovat i diskusní skupina popř. další formy propojení internetových uživatelů existujících uvnitř různých sociálních služeb? Neměl by třeba facebook podporovat snahy lidí jako je Shane Bennet zaškatulkovat miliony uživatelů do jedné skupiny za účelem následného šíření reklamního sdělení?

Je fakt, že to zní trochu šíleně. Umím si to představit ve své hlavě, v praxi by bylo třeba min. škatulkovat ty lidi zájmově… Diskusní skupina „milujeme kočky“ s 1 084 283 členů je přeci jen pro inzerenta zajímavější než skupina The snowball effect.

Rozhodně zůstanu naladěný dál, třeba mi za měsíc přijde nějaká reklama :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat